امروز جمعه ۰۳/۱/۳۱

نشست خبری گروه تیمچه خوشه کسب وکار فرش دستباف قم با فعالان رسانه ای

.

 

نشست اعضاء گروه تیمچه خوشه کسب وکار فرش دستباف قم با فعالان رسانه ای استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم؛ مهندس امیر طیبی نژاد در توضیح این خبراظهارداشت: گروه تیمچه با حضور و مشارکت 11 نفر از بزرگان و برترین‌های تولید کننده خوشه فرش دستباف قم تشکیل شده است که فعالیت خود را طی سال جاری آغاز کرده اند.

وی در خصوص هدف از برگزاری این نشست گفت: در نشستی خبری که با موضوع معرفی گروه تیمچه فرش قم، اهداف و فعالیت‌های گروه تیمچه و فعالیت‌های خوشه فرش دستباف قم برگزار شد اهمیت و جایگاه فرش دستباف استان در سطح منطقه و اقتصاد کشور و همچنین ضرورت حفظ و توسعه این هنر صنعت مورد توجه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم افزود: فعالیت صورت گرفته در خوشه صنعتی فرش دستباف قم اقدامی ارزنده و رو به جلو است که با همکاری و هم فکری رسانه می توان ضمن تثبیت نقش گروه تیمچه، در فعالیت های بازاریابی و توسعه بازار نیز موفقیت های بسزایی را متصور بود.
 
رشتی‌زاده دبیر گروه تیمچه فرش قم نیز در این نشست با اشاره به اهداف تشکیل گروه تیمچه بیان داشت: معرفی فرش دستباف قم و شناساندن اهمیت و جایگاه عظیم هنر فرش ایرانی، معرفی هنرمندان قمی، جلوگیری از کپی‌برداری از آثار، جذب مشتری و اطمینان‌دهی به مصرف‌کنندگان از جمله اهداف تشکیل گروه تیمچه است.

وی افزود: بهترین فرش ابریشم دنیا در قم تولید می‌شود و ما در تولید مشکلی نداریم بلکه بزرگترین مشکل ما در معرفی این هنر به دنیاست زیرا تولید فرش با فروش آن کاملا متفاوت است.

وی از صدور سند مالکیت برای آثار صاحب سبک خبر داد و اضافه کرد: تمام 11 تولیدکننده‌ای که در گروه تیمچه عضو هستند به عنوان تولیدکنندگان صاحب سبک شناخته می‌شوند و تا اوایل سال 95 این کار برای این آثار انجام خواهد شد.