امروز شنبه ۰۳/۲/۱

دوازدهمین نمایشگاه فرش قم آبان ماه امسال برگزار می شود

.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف استان قم از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه فرش قم از 26 تا 30 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاههای استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، غلامرضا اخوان دوشنبه شب در جلسه اتحادیه های تولید و صادرات فرش دستباف قم گفت: کمبود فضای نمایشگاهی از معضلات مهم در برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه است و در این جهت باید عملیات احداث نمایشگاه دائمی فرش با تخصیص اعتبارات و ایجاد راه دسترسی مناسب، تسریع شود.
وی با بیان اینکه در استان قم بیش از 350 تولیدکننده و 40 هزار بافنده فرش مشغول فعالیت هستند، از بیمه شدن 12 هزار نفر از بافندگان فرش خبر داد و گفت: متأسفانه موانع و مشکلاتی از جمله مشکلات مالی و اعتباری وجود دارد که نمی توانیم همه بافندگان را بیمه کنیم.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف قم با بیان اینکه بیش از 200 نفر طراح و نقاش در اتحادیه تولیدکنندگان فرش استان حضور دارند، خاطرنشان کرد: در استان قم همواره بهترین و زیباترین نقشه ها و نخ ها در اختیار بافندگان قرار می گیرند و این یکی از مهمترین دلایل ترقی و درخشش فرش قم می باشد.
وی در پایان با بیان اینکه توانمندی و مدیریت در حوزه فرش قم در کشور بی نظیر است، برخی معضلات و چالش های این عرصه را مورد توجه قرار داد و گفت: قطعا رفع مشکلات فرش قم که تا حدودی از بحران های اقتصادی در جهان نیز تاثیر پذیرفته است، نیازمند حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان، استادکاران و بافندگان فرش است.