امروز پنجشنبه ۰۳/۱/۹

بسترهای لازم برای سرمایه گذاری خارجی در قم فراهم شده است

.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در نشست مشترک با مسئولان اتاق بازرگانی و تجار استان گانسو با اشاره به موقعیت ویژه استان قم در کشور، ظرفیت ها و توانمندی های استان قم را منحصربفرد عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاران در زمینه های مختلف از جمله گردشگری، خدمات و زیرساخت های ریلی و جاده ای می توانند فعالیت کنند. 

وی افزود: مجموعه ای از طرح های آماده سرمایه گذاری در زمینه های مختلف تهیه شده است. 

رئیس اتاق بازرگانی گانسو هم ضمن معرفی توانمندی ها و وضعیت اقتصادی گانسو، برای مشارکت در طرح های سرمایه گذاری استان قم اعلام آمادگی کرد. 

استاندار قم همچنین در دیدار با مدیران بانک گانسو، تسهیل در مراودات بانکی را در راستای ترغیب تجار و بازرگانان دو کشور برای همکاری ها بسیار مهم دانست و بر ضرورت تلاش طرف های چینی برای بهبود این مساله تاکید کرد. 

استان گانسو با جمعیت بالغ بر 25 میلیون نفر، دارای سرانه ی تولید داخلی 111 میلیارد دلار می باشد. 

استاندار قم 19 تیرماه سال جاری که بنا به دعوت رسمی استاندار گانسوی چین به این کشور سفر کرده است با حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و تجارت شهر لنژو از غرفه جمهوری اسلامی ایران که توسط تجار قمی تجهیز شده بود بازدید کرد. 

در نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و تجارت لنژوی چین غرفه ای به مساحتی بیش از 200 مترمربع در اختیار اتاق بازرگانی استان قم برای عرضه محصولات این استان به ویژه فرش دستباف قرار گرفته است. 

این سفر بنا به دعوت رسمی مسئولان چینی و با هدف گسترش روابط دو جانبه بین قم با شهرهای مسلمان نشین استان گانسو انجام و تمامی هزینه های آن نیز توسط کشور میزبان تامین شده است.