امروز جمعه ۰۳/۱/۳۱

حضور اعضای خوشه فرش دستباف قم در نمایشگاه فرش دستباف شینینگ چین

.

 

دوازدهمین نمایشگاه فرش دستباف شینینگ (چین)، صبح پنج شنبه با حضور استاندار چینگهای، رییس اتاق بازرگانی استان و معاون وزارت نساجی چین و نمایندگان مرکز ملی فرش ایران در شهر ‏شینینگ مرکز استان چینگهای افتتاح شد.‏

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه تخصصی بین المللی فرش چین (شینینگ) توسط این مرکز برپا شد.

این گزارش حاکی است؛ در بعد از ظهر اولین روز این نمایشگاه، میزگرد كشورهای شرکت کننده با حضور مقامات دولتی برگزار شد و نمایندگان هر كشور مسائل خود را با استاندار چینگهای مطرح کردند.

در این دیدار "آقازاده" رایزن بازرگانی ایران در چین به نمایندگی از کشور ایران با استاندار چینگهای صحبت کرده و مسائل مورد نظر بازرگانان ایرانی را بیان کرد.

"رضایی" نماینده مرکز ملی فرش ایران در نمایشگاه چین، فضای نمایشگاهی مربوط به شرکت کنندگان ایرانی را خوب توصیف کرد و افزود: غرفه سازی، با رعایت مسائل استاندارد نمایشگاهی بوده و غرفه های نمایشگاه در دو سالن بزرگ قرار دارند.

شایان ذکر است؛ ١٩ شركت ایرانی که پنج عضو آن از خوشه فرش دستباف قم می باشند، در مساحتی به وسعت ٩٦٠ متر مربع در دوازدهمین نمایشگاه فرش دستباف شینینگ مشاركت داشتند.

رضایی تصریح کرد: ایران در این نمایشگاه دارای یک پاویون اختصاصی است که ١٩ شركت ایرانی در مساحتی به وسعت ٩٦٠ متر مربع در آن مشاركت دارند که نام  شرکت ها و پرچم ایران بر بالای غرفه ها قرار دارد.

وی همچنین در ادامه این گزارش با اشاره بر تنوع فرش های موجود در غرفه ها و تفاوت در این دوره از نمایشگاه که فرش کفپوش نیز به جای تمرکز بر تابلوفرش ظهور فراوانی دارد ابراز امیدواری کرد؛ با شرکت در این نمایشگاه بتوانیم مناسبات خود را با کشور چین گسترش دهیم و ضمن تثبیت بازارهای گذشته، تبادل و تعامل با بازارهای نو برقرار کنیم.

گفتنی است؛ دوازدهمین دوره نمایشگاه شینینگ از تاریخ 4 تا 8 تیر ماه 1394 برابر با 25 تا 29 ژوئن 2015 در حال برگزاری است.