امروز سه شنبه ۰۲/۱۲/۲۹

خوشه کفش و دمپائی

معرفی اجمالی خوشه کفش و دمپائی استان قم

خوشه كسب و كار كفش و دمپايي از سال 1385 مورد شناسایی قرار گرفته و از تاریخ فروردین 1389 با انتخاب عامل توسعه، شروع به کار نموده اند. خوشه کفش و دمپایی استان قم تشکیل شده از تعداد 230 واحد صنعتي توليد كننده كفش و دمپايي و بیش از 100 واحد تامین کننده (مواد گرانول و خدمات مشترک) در این بخش حضور فعال دارند، ميزان اشتغال مستقیم خوشه بالغ بر 3000 نفر مي باشد.

توليدات اين خوشه شامل انواع دمپايي پلاستيك، چكمه، صندل، كفش با رويه چرم مصنوعي و ... است. دسته محصولات خوشه با توجه به مواد اوليه، به سه گروه توليدات با ماده اوليه PVC، PU و EVA تقسيم مي شود.

مهمترین تشکل های موجود در خوشه کفش و دمپايی قم عبارتند از:

    - انجمن تخصصي صنايع همگن كفش ماشيني استان قم
    - اتحاديه صادر كنندگان كفش ماشيني استان قم

در سال های اخیر بنا بر آمار ارائه شده تولید انواع کفش کشور 200 میلیون جفت بوده است که 130 میلیون آن را انواع کفش های ماشینی شامل می شود. صنعت کفش و دمپایی قم با تولید 90 میلیون جفت انواع پایپوش ماشینی در سال به طور ميانگين 70 درصد كفش ماشینی كشور را در سالهاي اخير توليد كرده است و قطب تولید کفش ماشینی کشور محسوب می شود.

چشم انداز توسعه خوشه کفش قم

خوشه كفش و دمپايي قم تا سال 1395 به عنوان بزرگترين خوشه تخصصي كفش كشور با تكيه بر قيمت رقابتي و حفظ كيفيت دارای برند معروف جهت ورود و پایداری در بازارهاي هدف و داراي سهم برتر در بازارهاي داخلي و حضور موثر در بازارهاي منطقه‌اي و نيچ‌ماركتها مي‌باشد.

http://www.qomshoes.com