امروز شنبه ۰۳/۲/۱

افتتاح 15 پروژه عمرانی شهرک های صنعتی و رونمایی از 21 کتاب صنایع کوچک در قم

.

 

21 عنوان کتاب صنایع کوچک و 15 پروژه عمرانی و خدماتی شرکت ها و نواحی صنعتی قم به صورت همزمان طی مراسمی در سالن اجتماعات شهرک صنعتی شکوهیه قم رونمایی و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم؛ هوشنگ فرجی معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم رونمایی از 21 عنوان کتاب صنایع کوچک و بهره برداری از 15 پروژه عمرانی و خدماتی شهرک های صنعتی استان اظهار داشت: در هفته جاری 55 ایستگاه آتش نشانی جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور با 106 دستگاه ماشین آتش نشانی که خریداری و در اختیار شهرک ها قرار گرفته است به بهره برداری می رسد.

فرجی همچنین ارایه تخفیفات به واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران که قصد ایجاد واحد در این شهرک ها دارند را نیز از دیگر اقدامات انجام شده طی دو سال سپری شده از عمر دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: این تخفیفات در مناطق غیر برخوردار 10 درصد و در مناطق برخوردار 7 درصد بوده است.

وی در خصوص خدمات و تسهیلات دولت یازدهم به صنایع کوچک گفت: افزایش اقساط از 30 ماه به 36 ماه و اهدای یک سال تنفس در بازپرداخت اقساط برای مناطق غیر برخوردار و 6 ماه تنفس برای مناطق برخوردار از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت به شمار می رود، که البته این تخفیفات علاوه بر تخفیفات گذشته بوده و مشمول استان تهران نیز نمی شود.

مهندس امیر طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم نیز در این مراسم که جمعی از مدیران استانی حضور داشتند طی سخنانی با اشاره به عملکرد شرکت شهرک های قم در دو سال گذشته، ایجاد برند مشترک خوشه پیکما در خوشه کفش و همچنین ایجاد برند مشترک صمیم در خوشه مبلمان را از جمله آن عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کنسرسیوم صادراتی در خوشه کفش و افتتاح 5 شعبه فروشگاه پیکما در سطح استان های قم و خراسان رضوی، تصریح کرد: تشکیل شبکه تیمچه فرش دستباف در زمینه تأمین مواد اولیه و توسعه بازار خوشه فرش دستباف استان از دیگر اقدامات بوده است.

وی همچنین با اشاره به پروژه های افتتاح شده در این روز گفت: رونمایی از 21 عنوان کتاب در زمینه صنایع کوچک و خوشه های کسب و کار، بهره برداری از 15 پروژه عمرانی و خدماتی در شهرک ها و نواحی صنعتی قم، رونمایی از نرم افزار ERP خوشه کفش قم و افتتاح پنجمین شعبه فروشگاه پیکما از مهمترین برنامه های این روز بود.