امروز پنجشنبه ۰۳/۱/۳۰

پنج بانوی برتر حوزه فرش در دومین نمایشگاه کارآفرینی بانوان

.

 

دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با رویکرد زنان اشتغالزا با انتخاب شدن پنج بانوی کارآفرین حوزه فرش به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ در آیین پایانی این نمایشگاه، پنج بانوی کارآفرین در حوزه فرش دستباف با نام های زلیخا عادلی از گلستان، فاطمه اژدری از تهران، سمیه نوزعیم از البرز، فخری توکلی از کرمان و بنفشه افشان از ارومیه برگزیده شدند.

به گفته مدیر گروه فرش همایش و نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار، از این پنج نفر خانم ها «فاطمه اژدری» صادرکننده از استان تهران و «زلیخا عادلی» به مرحله نهایی 30 نفر راه پیدا کردند.

فروغ اسماعیلی افزود: در مرحله بعدی که 10 بانوی کارآفرین انتخاب شدند «زلیخا عادلی» جزو 10 کارآفرین برتر کشوری انتخاب شد. وی عامل توسعه خوشه های فرش در استان گلستان بوده و تعاونی فرش گرگان را اداره می کنند.

زلیخا عادلی از معاون رییس جمهور نشان و لوح افتخار خود را دریافت کرد.

سه نفر دیگر نیز یعنی سمیه نوزعیم از البرز، فخری توکلی از کرمان و بنفشه افشان از ارومیه جزو 100 بانوی کارافرین برتر دیگر قرار گرفتند.

بر پایه این گزارش؛ در مرحله کارگاهی؛ سه کارگاه از استان تهران جزء برترین غرفه داران تهران شدند که عبارتند از تعاونی فرش بنفشه باف شهریار (کبری سبک رو)، شرکت گلستان گره دماوند (پروانه کفایتی)، تعاونی در حوزه شمیران(مه رویه پازانی) که از معاون رییس جمهور لوح افتخاردریافت کردند.

ملاوردی معاون رییس جمهور، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، یزدانی معاون وزیر، جلودارزاده مشاور معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت صمت به صورت اختصاصی از غرفه های فرش بازدید کردند.

شایان ذکر است؛ زنان فعال در حوزه فرش از استان های تهران، گلستان، مرکزی، اردبیل، تبریز، مازندران، کردستان، همدان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان و لرستان در دو بخش تعاونی و خصوصی در این نمایشگاه شرکت کرده بودند.

مرکز ملی فرش ایران نیز غرفه ای با هدف معرفی خدمات این مرکز برپا کرده بود. از جمله آثار ارایه شده در این غرفه، پژوهش هایی است که توسط بانوان به انجام رسیده است.

شایان ذکر است؛ فعالیت ها و رزومه و داستان کارآفرینی تمام این افراد در کتابی منتشر شد.

در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار  از کتاب قوانین و مقررات کارآفرینی نیز رونمایی شد. بخشی از این کتاب حاوی اطلاعاتی در حوزه فرش دستباف است.

گفتنی است، دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار 'کارآفرینی با انتخاب پنج نفر در حوزه فرش به کار خود پایان داد.