امروز جمعه ۰۳/۱/۱۰

ضرورت ایجاد نمایشگاه فاخر فرش دستباف در قم

.

استاندار قم قرار گرفتن فرش دستباف قم در معرض عموم را در راستای افزایش فروش این محصول مهم تلقی و بر ضرورت ایجاد نمایشگاه فاخر فرش دستباف در قم تأكید كرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در دیدار اعضای اتحادیه تولید و صادرات فرش دستباف قم طی سخنانی هنر فرش قم را موجب افتخار مردم و مسئولین این شهر دانست.
استاندار قم با اشاره به رقابتی بودن بازارهای بین المللی‌ و مشكلات صنعتگران ایرانی در زمینه ی رقابت با سایر كشورها افزود: خوشبختانه اصالت فرش در ایران حفظ شده و در سطح دنیا جایگاه بسیار خوبی در زمینه ی فرش دستباف داریم.
نماینده عالی دولت در استان فرش ابریشم قم را در دنیا بی نظیر عنوان و تصریح كرد: این هنر قالیبافان قمی موجب افتخار برای مردم قم و كشور ایران شده است.
صادقی همچنین با اشاره به برخی مشكلات تجار فرش دستباف و قالیبافان قم، مشاركت همه ی دستگاه های مسئول و بانك ها در زمینه ی رونق بیش از پیش این صنعت را خواستار شد.
وی توافق هسته ای ایران با كشورهای عضو گروه 1+5 را مورد توجه قرار داد و افزود: این توافق در زمینه ی افزایش بازارهای جهانی و صادرات فرش ایران بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
استاندار قم قرار گرفتن فرش دستباف قم در معرض عموم را در راستای افزایش فروش این محصول مهم تلقی و خاطرنشان كرد: ایجاد نمایشگاه فاخر در زمینه ی فرش دستباف در قم امری ضروری است.