امروز جمعه ۰۳/۱/۳۱

فرش دستباف ظرفیت ایجاد 40 هزار فرصت شغلی در قم دارد

.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ابوالفضل رجبیان با اشاره به اینکه صنعت فرش دستباف قم ظرفیت ایجاد چهل هزار فرصت شغلی را در استان دارد و دولت باید نگاه ویژه ای به بعد اشتغالزایی فرش دستباف داشته باشد افزود: تمام دنیا فرش دستباف ابریشم را به نام قم می شناسند که این موقعیت ارزشمند به علت مهاجرت بافندگان از قم به سایر نقاط کشور در حال تضعیف است که دولت باید با توجه بیشتر به این صنعت رونق گذشته را به آن برگرداند.

وی نابسامانی اقتصادی کشور را از مهمترین علت های افول این صنعت در قم دانست و گفت: متاسفانه به علت گران بودن مواد اولیه تولیدکنندگان رغبتی به ادامه کار ندارند به طوری که در چند ماه گذشته قیمت چله ابریشم تا سه برابر افزایش داشته است.

رجبیان مشکلات مربوط به بازار فروش را ناشی از تحریم ها دانست و افزود: فرش دستباف از جمله نخستین کالاهایی بود که مورد تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفته است.

محمدی چهر معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت قم هم با بیان اینکه دولت باید اعتبارات ویژه ای به صنعت فرش دستباف داشته باشد افزود: نود درصد فرش های دستباف و ابریشم قم به خارج از کشور صادر می شود که البته در چند ماه اخیر به علت مشکلات متعدد تولید و صادرات آن دچار مشکل شده است.