امروز جمعه ۰۳/۱/۱۰

پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم افتتاح شد

.

پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم در مراسمی با حضور مسئولان استانی و رئیس مرکز ملی فرش ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت فرش ایران (عصرفرش)، به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرشته دستپاک در فرهنگسرای جوان این استان، با تاکید بر این که برند فرش دستباف قم جایگاه جهانی دارد، افزود، مشکلات فرش دستباف در صورت همت و همدلی مسئولین دولتی و بخش خصوصی رفع خواهد شد.

وی در ادامه، حضور هیات های مختلف از کشورهای سراسر جهان به ایران در ماه های گذشته را نشان از نگاه ویژه جهان به این صنعت مهم در کشورمان دانست و چنین اظهار کرد: نگرانی ما این است که نتوانیم نیاز کشورهای درخواست کننده فرش دستباف ایران را جبران کنیم که در این زمینه همت تمام تولیدکنندگان کشور ضروری است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت فرش به ویژه فرش دستباف، گفت: در هفته های آینده با واردات ابریشم و پشم مورد نیاز از طریق منطقه ویژه اقتصادی چابهار به کشور، شاهد تامین بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت فرش خواهیم بود.

وی استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد برای توسعه صادرات و حل مشکلات مواد اولیه صنعت فرش را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نمایشگاه های فرش دستباف نقش تعیین کننده ای در بازاریابی و فروش فرش در کشور دارد، به همین دلیل در اواسط اسفندماه امسال نمایشگاه بین الملی تولیدکنندگان فرش دستباف در منطقه آزاد کیش برپا می شود.

دست پاک با تاکید بر اینکه نگران رقبای بین المللی در حوزه فرش دستباف نیستیم، تصریح کرد: فرش دستباف ایران به اعتراف تمام تولیدکنندگان فرش دنیا، از چنان کیفیتی برخوردار است که هیچ کشوری نمی تواند جای فرش این محصول را پُر کند.

سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم با تاکید بر ضرورت ایجاد کارگروهی برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش افزود: قول می دهیم تمام مشکلات داخل استانی پیرامون راه اندازی این نمایشگاه با سرعت برطرف شود.

وی با برشمردن مزایای راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش قم گفت: آزادی مشتریان در انتخاب، دسترسی راحت به فرش های دستباف، حذف واسطه ها، کاهش هزینه ها، ایجاد مکانی مورد اعتماد برای خریداران، امکان مقایسه قیمت ها و افزایش جذب مشتری از مزایای این نمایشگاه است که در حوزه اقتصادی قم نقش تعیین کننده ای دارد.

سرپرست استانداری قم در ادامه از جمله الزامات تحق اقتصاد مقاومتی را کاهش وابستگی به نفت و مردمی کردن اقصاد دانست و گفت: فرش و فرش دستباف از جمله حوزه هایی است که به دلیل فعال بودن ۲.۵ میلیون تن در این صنعت، جایگاه مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی همچنین گفت: برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم می تواند نقش صنعت فرش این استان را در کشور به نمایش گذاشته و موجب تحول در این زمینه شود.

سبحانی رئیس سازمان صمت قم در آئین افتتاحیه این نمایشگاه افزود: صنعت فرش دستباف در استان قم دارای سابقه ای طولانی است. این استان مهم ترین مرکز تولید فرش دستباف تمام ابریشم کشور است و ۹۰ درصد فرش دستباف ابریشم قم به کشورهای مختلف صادر می شود.

تاریخ انتشار: 14 آذر ماه 1397