امروز جمعه ۰۳/۱/۱۰

فرش دستباف ابريشم قم با نخ تولید داخلی رونمايی می شود

.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم، توليد فرش دستباف ابريشم با نخ توليد داخلي را حركتی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی دولت تدبير و اميد عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومی شركت شهركهای صنعتی استان قم، امیرهوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شركت شهرک های صنعتی قم، برنامه توسعه خوشه كسب و كار فرش دستباف را از مهمترين اقدامات احيای اين صنعت دانست و اظهار داشت: حدود 3 سال است که توسعه خوشه فرش دستباف قم اجرايی شده و در اين مدت توسعه مناسبی داشته است.

وی ضمن يادآوری اينكه در سال 93 جايزه گره طلايی به پيشکسوتان اين صنعت در قم اهدا شد گفت: اميدواريم اين روند مشوقی برای توليدکنندگان فرش دستباف در استان باشد.

مهندس طيبی نژاد در بخش ديگری از سخنان خود مواد اوليه فرش ابريشم قم كه در جهان دارای شهرت است را وارداتی دانست و افزود: در گذشته اين گونه بيان می شد كه نخ ابريشم توليد داخل از کيفيت مطلوبی برای توليد فرش برخوردار نيست لذا اين بحث به صورت يک موضوع تحقيقاتی و كاربردی در دستور كار خوشه كسب و كار فرش دستباف استان قم قرار گرفت.

وی در ادامه از رونمايی فرش بافته شده از نخ توليدی داخلی در هفته جاری خبر داد و اضافه كرد: تا چند روز آينده از فرش دستباف ابريشمی رونمايی خواهد شد، که از نخ ابريشم توليد داخل بافته شده است.

مديرعامل شركت شهركهای صنعتی قم ادامه داد: در صورت تحقق برنامه های خوشه كسب و كار فرش دستباف قم می توان به كاهش هزينه تمام شده اين محصول و همچنين رونق صنعت نوغانداری كشور اميد داشت.