امروز جمعه ۰۳/۱/۳۱

حضور خوشه های کسب وکار در دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار

.

مدیر توسعه خوشه های صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از حضور بانوان فعال خوشه های کسب وکار کشور در دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تأکید بر اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش تارنمای اطلاع رسانی خوشه های کسب وکار کشور؛ مهندس سیاوش وحدت با اعلام این خبر اظهار داشت: ظرفیت های ورود بانوان در بخش صنایع کوچک و همچنین فرصت های ایجاد شده در خوشه های کسب و کار در این بخش در دومین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار کشور در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران تبیین می شود.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه غرفه ای با عنوان خوشه های کسب وکار فرش دستباف کشور حضور خواهد داشت توضیح داد: حوزه فعالیت بانوان در عرصه تولید و صنعت در صنایع کوچک فراتر از این توانمندی به نمایش گذاشته شده است ولی این خوشه بعنوان نماد و بخشی از فعالیت مستقیم بانوان در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.
مدیر توسعه خوشه های صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: در این غرفه، معاونت صنایع کوچک سازمان، کتب منتشر شده در بخش خوشه های کسب وکار کشور و فعالیت ها و دستاوردهای خوشه های کسب و کار استان های قم، گلستان، زنجان و شیراز حضور فعال خواهند داشت.
وی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در این نمایشگاه بدنبال آن است تا در کنار نمایش توانمندی ها، اقدامات و دستاوردهای بانوان کارآفرین و فعال حوزه صنایع کوچک با حضور مدیران و کارشناسان خود به تبیین مدل توسعه ای خوشه های کسب و کار بپردازد.
مهندس وحدت در توضیح اهداف حضور در دومین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار کشور تصریح کرد: کسب وکارهای عرضه شده در این نمایشگاه در گروه کسب وکار و بنگاه های کوچک جای می گیرند و با توجه به پتانسیل بالای بانوان در عرصه تولید و صنعت، مدل توسعه ای خوشه های صنعتی قابلیت این را دارد تا کلیه کسب و کارها و توانمندی های بانوان عرضه شده در این نمایشگاه را برای توسعه پایدار و نقش آفرینی بیشتر در صنعت در چتر حمایتی خود قرار دهد.
وی در ادامه توسعه بازار، آموزش، مطالعات بازهارهای بین المللی، تأمین مواد اولیه و حرکت گروهی در مسیر توسعه را از مهمترین دستاوردهای خوشه های کسب وکار عنوان کرد.
گفتنی است دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تأکید بر اقتصاد مقاومتی کشور از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ شهریور امسال در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.