امروز پنجشنبه ۰۳/۱/۹

تداوم رایزنی برای تسهیل صادرات فرش ایران به روسیه

.

 

در راستای تداوم رایزنی برای تسهیل صادرات فرش ایران به روسیه رییس مرکز ملی فرش ایران با رییس اتاق مشترک ایران و روسیه دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ در این دیدار ولادیمیر اوبیدنوف با اشاره به علاقه و اشتیاق مردم روسیه به فرش دستباف ایران از تمایل این اتاق برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی فرش دستباف ایران در روسیه خبرداد.

در این جلسه از سوی مرکز ملی فرش ایران مشکلات ترخیص موقت فرش دستباف برای حضور در نمایشگاه ها و حقوق گمرکی بالا از جمله موانعی عنوان شد که باعث استقبال کم تولیدکنندگان و تجار برای حضور در بازار روسیه می شود.

در ادامه رییس اتاق مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه مسایل مربوط به ورود موقت فرش دستباف ایران به روسیه با رایزنی، بحت های کارشناسی و ارایه راهکارهای اجرایی قابل حل است، اظهار امیدواری کرد؛ اوایل ماه اکتبر یا دسامبر 2017 بتوان اولین نمایشگاه فرش دستباف ایران را در روسیه برگزار کرد.

در این جلسه که لوگانسکی نماینده بازرگانی روسیه در ایران و کالامویتسوا دستیار شورای تجاری ایران و روسیه نیز حضور داشتند پس از بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مطرح شده و ارایه راهکارهای پیشنهادی دو طرف مقرر شد تا حصول راه حل بهینه این مذاکرات ادامه یابد.

در این راستا مقرر شد دستیار رییس اتاق مشترک ایران و روسیه به همراه نماینده مرکز ملی فرش ایران پیگیر ارایه راهکارهای اجرایی برای مرتفع شدن موانع شوند.

گفتنی است در این زمینه رییس مرکز ملی فرش ایران دیدارهای جداگانه ای نیز با آندری لوگانسکی- نماینده بازرگانی روسیه در ایران و رستم مرادف- معاون بخش اقتصادی نمایندگی بازرگانی روسیه در ایران به انجام رسانده بود.