امروز جمعه ۰۳/۱/۱۰

سهم 20 درصدی قم در صادرات فرش دستباف کشور

.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری در حاشیه بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف تهران به برگزاری هرساله نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف اشاره کرد و اظهار کرد: در سال جاری نیز از استان قم 94 تولیدکننده برتر استان در این نمایشگاه حضور فعال دارند و مساحتی بیش از 4 هزار مترمربع از نمایشگاه در اختیار تجار و تولیدکنندگان فرش دستباف استان قم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 9 درصد جمعیت شاغل در استان در مشاغل وابسته به فرش دستباف مشغول به کار هستند، افزود: طبق آمار از 321 هزار و 175 نفر شاغل در استان حدود 29 هزار نفر به کار فرش دستباف اشتغال دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: استان قم سهم 20 درصدی از کل صادرات فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بحث آموزش قالیبافان استان افزود: این سازمان در سال 95 به مسئله آموزش توجه جدی داشته و در همین راستا 40 هزار نفر ساعت کلاس آموزشی ویژه فرش دستباف در استان قم برگزار کرده است که این دوره‌ها شامل آموزش بافندگی، بازاریابی، تعمیرات قالی ابریشم و قالی‌شویی است.

ذاکری با اشاره به تکمیل نمایشگاه فرش دستباف استان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، گفت: این پروژه قابل بهره‌برداری بوده و کار ساخت آن به پایان رسیده است که در حال بررسی شرایط برای برگزاری مراسم افتتاحیه هستیم و در صورت مهیا بودن شرایط نمایشگاه فرش استان امسال در ساختمان جدید التاسیس افتتاح خواهد شد.